آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

هیترهای گلخانه به منظور گرم کردن محیط گلخانه در فصول سرد سال به کار میروند. این ابزارها به طور کلی در تمامی گلخانه های کشت میوه و سبزیجات و گلهای کشت گلهای تزئینی و کاکتوس ها کاربرد دارند.

بسته به نوع گلخانه ها امکان استفاده از سیستم های گرمایشی ثابت و یا استفاده از سیستم های گرمایشی مخصوص و مدرن در گلخانه ها وجود دارد.

یکی از مدرن ترین روش های مودر استفاده ، بهره مندی از لوله کشی آب و استفاده از کمپروسرهای مخصوصی می باشد که هوای گرم ایجاد شده توسط آب های گرم در جریان داخل لوله ها را به محیط منتقل می کنند.

استفاده از چنین روش هایی نیازمند طراحی دقیق سیستم گلخانه و پی گلخانه و بهره مندی از سیستم های تولید آبگرم همچون دیگ بخار و ... دارد.

اما در گلخانه های معمولی از بخاری های گلخانه یا هیترهای کابینتی صنعتی استفاده میشوند تا دمای مورد نظر در گلخانه تعمین گردد. این دما با توجه به نوع گیاهان متفاوت بوده و حجم کلی گلخانه نیز بسته به نوع و میزان آنها متفاوت است.

بهترین هیتر برای گلخانه باید دارای بدنه ای باشد که در مقابل رطوبت دچار زنگ زدگی نشود. از این رو می توان بدنه ی این هیترها را از استیل خالص نگیر نیز طراحی و ساخت که هم از نظر زیبایی هم از نظر کارایی و هم از نظر طول عمر بالا تاثیر بسزایی بر روی دستگاه هیتر خواهد گذاشت.

هیترهای گلخانه امکان استفاده از سوخت گازی و سوخت گازوئیلی را دارا می باشند. بدین ترتیب دسترسی و استفاده از این نوع هیترها در مکان های مختلفی مهیا می باشد. همچنین برخی از مدل ها امکان اتسفاده از این سوخت رو به صورت همزمان دارند و از این رو در صورتی که سالن با مشکلی در تهیه یکی از سوخت ها  پیش امد، سیستم دیگر میتواند جایگزین سیسمت موجود گردد.

از دیگر مواردی که در هیترهای گلخانه باید وجود داشته باشد سیستم های اخطار یا سیستم های خطر می باشد که باید دستگاه ار در زمان هایی که امکان بوجود آمدن اختلال و خطر وجود دارد خاموش کنند. یکی از این موارد زمانی رخ می دهد که دستگاه دچار اختلال در سوخت رسانی میشود و سوخت یا قطع شده یا قطع و وصلی زیادی دارد. در چنین مواقعی سیستم مخصوصی در دستگاه وجود دارد که اتصال سوخت به مشعل را بسته و از ایجاد مشکل در دستگاها جلوگیری میکند.

سیستم دیگری وجود دارد که در آن دمای داخل مشعل لوله ها به صورت مرتب چک میشود . در این سیستم یک دمای حداکثری قرار دده شده است که در صورتی که دمای داخل لوله ها از این مقدار بیشتر باشند دستگاه را خاموش میکند تا مشکلی از نظر افزایش دما بوجود نیاید. این سیستم هرگونه خطر انفجار در داخل دستگاه ار به صورت کامل از بین می برد.

در تهیه هیتر گلخانه توجه کاملی به اندازه هیتر نیز داشته باشید و هیتری خریداری نکنید که میزان گرمایش تولیدی آن از ظرفیت سالن شما بیشتر باشد یا کمتر باشد .

در صورتی که این مورد پیش بیاید امکان ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه ناشی از افزایش بسیار زیاد دما یا کاهش زیاد دما و افزایش مصرف بیش از حد انرژی بوجود خواهد آمد.

  • ۰۰/۰۳/۲۵
  • محمد محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی