آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

با شروع فصل سرما، نیاز به استفاده از ابزارهای گرمایشی در سالن های پرورش طیور اهمیت بسیاری پیدا میکند . با توجه به حساسیت بالای بدن طیور به سرما و هزینه های بالای درمان پس از سرماخوردگی و ... نیاز است که پیش از ابتلا به سرماخوردگی اقدامات لازم برای جلوگیری از این مورد انجام گیرد. از این رو بهتر است پیش از شروع فصل سرما اقدام به تهیه تجهیزات مخصوص گرمایشی کنید.

البته اصول این امر بخصوص در مرغداری های بزرگ ، تهیه ، تعمیر و سرویس تجهیزات سرمایشی پیش از شروع فصل سرد سال می باشد .

از جمله ابزارهای مورد استفاده در سالن های پرورش طیور برای تامین گرما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

هیتر :

هیتر مرغداری اولین انتخاب بخصوص برای سالن های کوچک نگهداری از طیور می باشد. از جمله ویژگی های هیتر می توان به تولید گرما کاملا پاک ، عدم انتقال الودگی به محیط ، داشتن فن به جهت انتشار هوا در محیط و ...اشاره کرد.

این دستگاه ها می توانند ویژگی های مختلفی داشته باشند که همین امر سبب ایجاد تفاوت در قیمت هیتر مرغداری خریداری شده خواهد شد. در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

بدنه : از جمله مواردی که در قیمت هیتر مرغداری تاثیر میگذارد بدنه است. اگر بدنه دستگاه از استیل نگیر ساخته شود قیمت تمام شده ی ان افزایش پیدا میکند. این امر همینطور در افزایش طول عمر دستگاه نیز به صورت مستقیمی تاثیر گذار خواهد بود. به دلیل وجود رطوبت در سالن های مرغداری داشتن بدنه ای مقاوم بسیار مهم می باشد چراکه اگر مقاومت دستگاه مناسب نباشد امکان کاهش طول عمر و اسیب دیدن سریع دستگاه بسیار محتمل خواهد بود.

جت هیتر :

جت هیتر ها با توجه به ویژگی هایی که دارند بخصوص برای سالن های پرورش طیوری که دارای سیستم تهویه مناسب می باشند بهترین گزینه هستند .

این نوع از هیتر ها به صورت موشکی بوده و پرتاب هوای بیشتری دارند . از سویی دیگر به دلیل اینکه جت هیتر مرغداری امکان قرار گرفت به صورت اویزان از سقف را دارند، در نتیجه بهترین گزینه برای جلوگیری از بهم خوردگی نظم ابخوری ها و دانخوری ها هستند و میزان بهره وری بالایی را ارائه خواهند داد.

جت هیترها به دو شکل در دسترس می باشند، یکی جت هیترهای استیل هستند که طول عمر بالایی دارند و دیگری جت هیترهای گالوانیزه . هیتر های گالوانیزه اگر با رنگ پودری اندود شده باشند ، طول عمری بالا خواهند داشت و در غیر این صورت عمرشان کم خواهد بود.

نتیجه گیری :

در انتخاب صحیح هیتر و جت هیتر حتما به میزان قدرت مورد نیاز برای سالن خود توجه کنید . در صورتی که دستگاهی ضعیف خریداری شود هم به دلیل عدم توانایی دستگاه در گرمایش مناسب و هم به دلیل زیان مادی ناشی از ایجاد بیماری در طیور ، پرورش دهنده زیان خواهد کرد.

از طرفی اگر دستگاه توان گرمایشی بیش از حدی داشته باشد، مصرف انرژی بیش از حد بالا رفته و بهره ی کلی و راندمان کاهش خواهد یافت و حتی امکان گرمازدگی نیز و ایجاد هزینه های جانبی هم بوجود خواهد امد.

از این رو پیشنهاد میشود پیش از انتخاب توجه ویژه ای به نوع و ظرفیت گرمایشی دستگاه داشته باشید و دستگاهی متناسب با شرایط محیطی خود انتخاب کنید.

  • ۰۰/۰۴/۰۸
  • محمد محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی