آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

با کاهش دمای هوا استفاده از ابزارهای گرمایشی در محیط های مختلف امری ضروری می باشد. بخصوص در محیط هایی که با کاهش هوا امکان کاهش راندمان عملکردی وجود داشته یا مشکلات دیگری می تواند رخ دهد ، گرما سازی بسیار پر اهمیت می باشد. در این بین عدم دسترسی به سوخت های مختلف همچون سوخت گازوئیل و یا گاز ممکن است بسیاری از کسب و کار ها را با مشکل مواجه کند. از این رو سعی کرده این در مقاله به بررسی امکان استفاده از تجهیزات برقی برای گرمایش سالن ها خواهیم پرداخت .

وقتی که سخن از بخاری برقی میشود دید عموم به سمت بخاری های کوچکی می رود که بیشتر در دهه 70 و اوایل دهه 80 برای تولید گرما مورد استفاده قرار میگرفت . بخاری هایی که دارای 3 شاخه شیشه ای المنت بودند و اتفاقا گرمای بسیار کمی هم تولید میکردند !

اما ورود تکنولوژی و افزایش تعداد تولید کننده ی این دستگاه ها ، سبب تولید دستگاه هایی با کیفیت بسیار بالا شد. دستگاه هایی که توان تولید گرمای یک سالن بزرگ را در چند دقیقه داشتند و از طرفی دیگر به اندازه ی نصب یک بخاری برقی بزرگ نیز انرژی مصرف می کردند.

بخاری های برقی صنعتی و نیمه صنعتی امروزی دارای المنت های مخصوص و کم مصرفی هستند که بیشتر فلزی بوده و طول عمر بسیار بالاتری نسبت به المنت های شیشه ای دارند. از سویی دیگر مهمترین مولفه در این دستگاه ها استفاده از فن در دستگاه می باشد. فن های قدرتمند موجود در این دستگاه ها امکان گرمای تولیدی توسط المنت ها را با قدرتی بالا به محیط بیرون منتقل می کنند. این انتقال تا زمان خنک شدن المنت صورت میگیرد که بدین معنی می باشد که فن حتی با خاموش شدن المنت هم خاموش نشده و تا دمای المنت را به حداقل نرساند با قدرت بالایی به کارش ادامه خواهد داد.

بخاری برقی های جدید دارای چند سنسور می باشند . یک سنسور که بر روی ترموستاتی در بیرون از دستگاه نصب می شود ، قابلیت اندازه گیری دمای محیط را دارد. کاربر یک دما به ترموستات داده و محدوده ی دما را نیز مشخص می کند. برای مثال دما را 29 و محدوده را 2 درجه در نظر میگیرد. بدین ترتیب دستگاه شروع به کار کرده و تا زدمانی که دما را به 31 نرساند متوقف نخواهد شد. پس از اینکه دما به 31 درجه رسید ، ترموستات فرمان توقف عملکرد دستگاه را میدهد و المنت ها خاموش میشوند. سپس دستگاه تا زمانی که دمای محیط به 27 نرسد در حالت استندبای خواهد ماند. با رسیدن دمای محیط به 27 درجه ، ترموستات دستگاه را روشن کرده و المنت ها مجددا تولید گرما می کنند.

این فرایند از جمله روش های بسیار مناسب برای کاهش مصرف انرژی توسط هیتر می باشد .

یک ترموستات ایمنی نیز در داخل دستگاه وجود دارد که دمای المنت ها را به صورت لحظه ای رسد کرده و در صورت افزایش بیش از حد دما ، اقدام به قطع برق المنت کرده و از آسیب های احتمالی به دستگاه جلوگیری میکند.

  • ۰۰/۰۶/۱۵
  • محمد محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی