آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

انتخاب و خرید یک بخاری برقی برای اتاق نیازمند توجه به برخی نکات می باشد که از خرید بیهوده و از دست رفتن هزینه ی اضافی جلوگیری کند .

راهنمای خرید بخاری برقی برای اتاق :

بخاری برقی ها از جمله ابزارهایی می باشند که به صورت گسترده ای در کشورهای پیشرفته و بخصوص اروپایی استفاده میشوند. دلیل این امر عدم دسترسی به منابع گازی و کاهش وابستگی به این نوع از انرژی فسیلی می باشد . بخاری های برقی امروزی نسبت به نمونه های قدیمی تفاوت های بسیاری دارند و پیشرفت های بسیاری در قسمت های مختلف انها ایجاد شده است.

از جمله ی این پیشرفت ها می توان به پیشرفت در بخش تولید المنت های کم مصرف اشاره کرد . المنت های امروزی مصرف انرژی پایین و در مقابل تولید انرژی بالایی دارند. این مورد از جمله مهمترین مواردی می باشد که در انتخاب یک هیتر برقی خانگی مورد توجه قرار میگیرد چرا که هزینه های برق ناشی از این مورد در دستگاه های عادی بسیار بالا بوده و به گونه ای می توان گفت به صرفه نمی باشد.

بخاری برقی های امروزی دارای فن می باشند . خرید بخاری برقی که فن نداشته باشد به نوعی اتلاف هزینه می باشد. فن سبب می شود گرمای تولیدی توسط بخاری به خوبی و با سرعت بیشتری در محیط منتقل شده و گرمای ایجاد شده سریعتر محیط را گرم کند. بخاری برقی های فن دار غالبا یک یا چند فن در پشت خود دارند. پیشنهاد میشود چنین دستگاه هایی روی دیوار نصب نشوند چرا که ممکن است فن توان کشش مناسب هوا را به دلیل دیوار پشتش نداشته باشد.

فن هوا را از پشت گرفته و با فشار به سمت المنت ها پرتاب میکند. پرتابه ی فن هرچقدر که زیاد باشد همانقدر در انتقال سریع گرما موثرتر خواهد بود.

بسیاری از فن ها بخصوص در دستگاه های صنعتی و مدرنتر به گونه ای طراحی میشوند که بلافاصله پس از خاموش شدن المنت خاموش نمی شوند و تا زمانی که المنت گرم است به کار خود ادامه میدهند. بدین ترتیب گرمای المنت تا اخرین مقدار به محیط منتقل شده و هیچ انرژی گرمایی هدر نمیرود. همچنین ترموستات های گرماییی موجود در این نوع از دستگاه ها دما را به صورت اتوماتیک تنظیم میکنند.

برای مثال کاربری دمای مناسب را 29 درجه تنظیم کرده است و دامنه ی دمایی را نیز 4 درجه . در نتیجه در صورتی که دمای محیط به 29+4 درجه یعنی 33 درجه برسد ، ترموستات المنت را قطع می کند. قطع کردن المنت همانطور که گفتیم با قطع شدن فن همزمان نیست و فن به کار خود ادامه خواهد داد.

سپس تا پایین امدن دمای محیط به 29-4 یعنی 25 درجه دستگاه به حالت آماده به کار میرد. با رد شدن دما از این مقدار مجددا المنت ها و فن روشن شده و دمای محیط گرم میشود . این امر هم در کاهش مصرف ارنژی و هم افزایش طول عمر دستگاه نقش بسزایی خواهد داشت.

قیمت دستگاه بخاری برقی خانگی :

سعی کنید قیمت را فدای کیفیت دستگاه نکنید، دستگاه های خانگی ممکن است به نظر قیمت پایینی داشته باشند ولی اگر میخواهید که از تکنولوژی های مختلف استفاده کرده و دستگاهی خریداری کنید که برای چند سال قابل استفاده باشد، حتما توجه ویژه ای به کیفیت دستگاه کرده و دستگاهی با کیفیت بالا تهیه کنید.

  • ۰۰/۰۶/۰۵
  • محمد محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی