آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

راه اندازی کسب و کارهای زودبازده نیازمند اشنایی اولیه ی افراد متقاضی با این نوع از کسب و کارها می باشد. شناسایی کسب و کارهایی که بازار هدف گسترده ای دارند، میتواند تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به رونق آن کسب و کارها شود. در این مقاله در مورد سالن پرورش قارچ و تجهیزات مورد نیاز این سالن صحبت خواهیم کرد.

جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی برای پرورش سالن قارچ در صورت داشتن پیش زمینه هایی مناسب وام های بلند مدت پرداخت میکند که می توانید با استفاده از آن وام های اقدام به خرید تجهیزات سالن قارچ کنید و سالنی مجهز برای خود ایجاد کنید.

تجهیزات مورد استفاده در سالن پرورش قارچ :

- میزهای کشت :

کشت قارچ های دکمه ای بر روی سینی هایی بزرگ که روی میزهای فلزی یا چوبی قرار داده میشود انجام میگیرد . با توجه به رطوبت بسیار بالایی که در سالن های پرورش قارچ وجود دارد، استفاده از میزهایی مقاوم در مقابل زنگ زدگی ، امکان استفاده ی طولانی مدت از آن ها فراهم خواهد کرد . از این رو اولین پیشنهاد توجه به کیفیت بدنه ی میزهای سالن پرورش قارچ می باشد .

استیل بهترین انتخاب برای این میزها می باشد .

زنگ زدگی بدنه ی فلزی علاوه بر افزایش هزینه های تولید ، میتواند سبب ایجاد الودگی در محیط شده که تاثیر بسزایی در کاهش راندمان دستگاه خواهد داشت.

در این سالن ها سعی کنید از پایه های چوبی استفاده نکنید. اولا پایه های چوبی در مقابل رطوبت مقاومت بسیار پایینی دارند و دچار پوسیدگی میشوند. از سویی دیگر رطوبت بسیاری هم جذب میکنن و هزینه ی تولید رطوبت را افزایش میدهند. از این رو استفاده از انها به صرفه نیست .

- سیستم های تولید رطوبت :

رطوبت را میتوان مهمترین عنصر در تولید قارچ دکمه ای نامید . رطوبت بالا در سالن های پرورش قارچ از مهمترین عواملی می باشد که عدم توجه به آن میتواند سبب کاهش شدید راندمان سالن پرورش شود.

رطوبت را بسته به نوع سالن از روش های مختلفی می توان تولید کرد. استفاده از رطوبت ساز های نازلی بهترین نوع رطوبت سازی برای سالن قارچ می باشد. رطوبت ساز نازلی دارای نازل هایی مخصوص می باشد که در قسمت های مختلف سالن وصل میشود. سپس با استفاده از پمپ مخصوص ، اب در داخل لوله ها جریان پیدا کرده و نازل ها اب را به صورت مه در سالن پخش می کنند. این نوع رطوبت رسانی با توجه به تحت کنترل بودن کامل سیستم توسط یوزر و همینطور امکان استفاده از رطوبت در تمامی قسمت های سالن ، بهترین گزینه برای سالن های پرورش است .

در برخی از سالن ها از رطوبت ساز های پروانه ای نیز استفاده میشود. در این رطوبت سازها، همچون کولر آبی ، اب توسط پمپ به داخل محفظه منتقل میشود . در داخل محفظه یک فن قدرتمند و بزرگ وجود دارد که با سرعتی بسیار بالا در حال گردش است. وقتی قطرات اب به پروانه برخورد میکنند، به دلیل سرعت بسیار بالای پروانه، قطرات به صورت مه در داخل سالن پخش میشوند.

استفاده از رطوبت ساز های التراسونیک که با استفاده از امواج و نیروی برق اب را به رطوبت تبدیل میکنند نیز بخصوص در سالن های کوچک امکان پذیر می باشند. این دستگاه های دارای پیزوهای برقی مخصوصی می باشند که امکان تولید سریع رطوبت را برای سالن مهیا میکنند.

  • ۰۰/۰۶/۰۱
  • محمد محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی