آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

استفاده از بخاری در گلخانه ها به دلیل نیاز به تامین دمای مورد نیاز گیاهان امری بسیار ضروری می باشد. از این رو توصیه میشود پیش از اقدام به راه اندازی گلخانه در مورد بخاری گلخانه مورد نیاز و یا به طور کلی سیستم گرمایشی مورد نیاز توجه ویژه ای داشته باشید و پیش از ساخت سازه ی گلخانه تکلیف محل قرار گیری یا نوع سیستم گرمایشی را مشخص کرده باشید.

از سویی دیگر استفاده از سیستم های گرمایشی مناسب نیز بستگی به نوع گیاهان و کاربری سالن پرورش دارد. در برخی از سالن ها ، بخصوص در سالن های پرورشی بسیار بزرگ استفاده از بخاری نمیتواند گرمای مورد نیاز سالن را تامین کند مگراینکه تعداد بخاری زیادی بدین منظور استفاده شود. از این رو در چنین مواقعی به جای استفاده از بخاری گلخانه از سیستم های مخصوصی استفاده میشود که بخار گرم را توسط لوله هایی مخصوص در داخل سالن پخش میکنند . این بخار سپس توسط فن های مخصوصی که کار گذاشته شده است به صورت کامل در داخل سالن پخش میشود.

بخاری گلخانه مناسب چه ویژگی های باید داشته باشد ؟

یکی از مهمترین پرسش های گلخانه داران ، مواردی است که در خرید بخاری گلخانه باید بررسی شود . اینکه بخاری چه استانداردهایی باید داشته باشد و چه مواردی می تواند برای گیاهان مضر باشد ؟

- اولین مورد توجه به عدم انتشار آلاینده در داخل سالن می باشد. آلاینده ها سبب خفگی گیاهان شده و به صورت مستقیمی در حیات آنها تاثیر می گذارند. اگر الاینده های تولیدی توسط بخاری ها در داخل سالن های پرورش منتشر شوند در مدتی بسیار کوتاه سبب بوجود آمدن آسیب های بسیاری بر روی گیاه خواهند شد و از این رو می توانند هزینه های بسیاری را برای کاربران بتراشند.

انواع جت هیتر ها حتی نمونه هایی که دودکش دار نیز هستند به دلیل اینکه مقداری از گازهای مضر را وارد جو سالن می کنند برای سالن های گلخانه ای اصلا مناسب نبوده و نباید استفاده شوند.

بخاری های سنتی نیز چنین مشکلی را ایجاد میکنند . این بخاری ها هم به دلیل عدم طراحی دقیق و همینطور مصرف انرژی بی رویه و غیر استاندارد مشکلات بسیاری را برای گیاهان بوجود آورده و در پایان سبب از بین رفتن گیاهان خواهند شد. بنابراین پیشنهاد میشود از این نوع بخاری ها ه استفاده نشود.

در سالن های پرورش و نگهداری از گیاهان که مساحت بسیار بالایی ندارند می توان از هیترهای مخصوصی به نام هیترهای کابینتی استفاده کرد . این نوع از هیترها به صورت کامل هوای گرم و پاک تولید میکنند و از این رو بهترین انتخاب برای استفاده در سالن های گلخانه ای هستند. اندازه های مختلف این هیتر ها و امکان حمل و نقل آسان آنها در کنار امکان استفاده از سوخت های مختلف همچون گاز و گازوئیل و برق ، استفاده از این دستگاه ها را بسیار به صرفه کرده است.

برخی از این دستگاه ها از سیستم دوگانه سوز برای سوخت خود مصرف می کنند و از این رو می توان از انها در شرایط نگهداری مختلفی استفاده کرد.

  • ۰۰/۰۴/۱۳
  • محمد محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی