آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گرم کردن گلخانه های خانگی بخصوص گلخانه هایی که برای نگهداری گلهای زینتی در حیاط منازل ساخته میشود ، اهمیت بسیاری دارد. این گیاهان نسبت به سرما به شدت حساس هستند و پایین امدن دمای بیش از حد بخصوص در شب هنگام میتواند سبب اسیب شدید به آنها شود. از این رو باید پیش از شروع فصل سرد نسبت به اقدام های محافظتی اعمال لازم انجام گیرد.

این اعمال در وحله ی اول شامل جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل گلخانه می باشد. سپس استفاده از ابزارهای گرمایشی در اولویت قرار گرفته و بدین ترتیب میتوان شرایط را برای گرم کردن صحیح گلخانه فراهم کرد.

در مورد جلوگیری از ورود سرما به داخل سالن چند مورد باید به صورت دقیق بررسی شود :

- ممکن است گلخانه دارای درز هایی باشد. این درز ها شامل تمامی قسمت هایی میشود که در کناره های دیواره قرار دارد و یا شکاف هایی که در سقف یا هر کجای دیگر سالن ایجاد شده باشد. بدین منظور میتوان با استفاده از چسپ آکواریوم اقدام به رفع این درز ها کرد. این همچنین قسمت انتهای دیواره های جانبی نیز اهمیت بسیاری دارد. بهتر است این قسمت به اندازه 40 تا 50 سانتیمتر دیوار کار شود چرا که ورود باد از این قسمت به شدت صورت گرفته و ممکن است مشکلاتی همچون واژگونی سازه و ... را نیز ایجاد کند.

از این رو محکم کاری و همینطور گرفتن درز های این قسمت نیز بسیار مهم است.

بخصوص توجه ویژه ای به محل پنجره ها و درب نیز داشته باشید. از این قسمت ها نیز امکان ورود سوز هوا وجود دارد و باید از این مورد جلوگیری صورت گیرد.

استفاده از ابزارهای گرمایشی نیز در گلخانه های خانگی بسیار مهم و ضروری است. این ابزارها بسته به نوع گلخانه انتخاب میشوند و از این رو نمیتوان یک نسخه ی واحد برای همه ی گلخانه ها در نظر گرفت.

ابزارهای گرمایشی شامل بخاری های گازی ، بخاری های نفتی گازوئیلی ، بخاری های برقی و ... می شود . انتخاب نوع و ظرفیت گرمایشی این سیستم بسته به نوع گیاهان و اندازه ی سالن دارد. روش ها و فرمول های مختلفی برای اندازه گیری گرمای مورد نیاز سالن وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها میزان گرمای مورد نیاز گلخانه خود را بدست آورده و با دانستن این مقدار اقدام به خریداری بخاری مد نظر خود کنید .

 

  • محمد محسنی