آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

از جمله دستگاه هایی که به منظور گرمایش مرغداری از آنها استفاده میشود، جت هیتر ها می باشد. این دستگاه ها دارای حالتی موشکی شکل هستند که از این رو به آنها هیترهای موشکی نیز می گویند.

 

جت هیتر های از چند جهت برای استفاده در مرغداری ها مناسب هستند :

- قیمت مناسب :

قیمت جت هیترها در مقایسه با هیترهای صنعتی کابینتی بسیار پایین است. در نتیجه هزینه ی مورد نیاز برای خریداری چند جت هیتر به منظور قرار دادن در قسمت های مختلف مرغداری، بسیار پایین می باشد.

مرغدار می تواند چندین دستگاه جت هیتر را خریداری کرده و در قسمت های مختلفی از مرغداری و با فاصله هایی معین انها را نصب کند.

- توزیع مناسب گرما :

با توجه به قیمت پایین و امکان خریداری تعداد بیشتری از این دستگاه ها، در نتیجه مرغدار می تواند دستگاه را در فواصلی معین نصب کند تا گرمایش به صورتی یکنواخت در قسمت های مختلف مرغداری پخش شود.

- پرتابه هوا :

یکی از ویژگی های مخصوص جت هیتر ها که از شکل موشکلی آنها برگرفته میشود، پرتاب مناسب باد می باشد، پرتاب باد به دلیل وجود فن مخصوصی روی دستگاه می باشد که از پشت دستگاه باد را کشیده و پس از عبور از سیستم گرمایی ان را همراه با گرما در محیط ازاد می کند. این پرتابه خود به سیستم تهویه سالن کمک می کند و میتواند هزینه های تهویه را هرچند به مقدار کم کاهش دهد.

- جاگیر نیست :

یک ویژگی بسیار مهم این دستگاه ها،  امکان آویزان کردن آنها از سقف می باشد. این امکان سبب میشود که دستگاه بدون اینکه اختلالی در محل قرار گیری سیستم های ابخوری دانخوری ایجاد کند و فضایی از سالن را اشغال کند، شرایط را برای تولید گرما مهیا سازد .

امکان استفاده از گاز شهری و گازوئیل :

دستگاه های جت هیتر از گاز شهری و همینطور گازوئیل می توانند استفاده کنند که در زمان خرید می توانید نسبت به سفارش هر کدام از انها اقدام نمایید. همچنین دستگاه هایی نیز تولید شده اند که به صورت دوگانه سوز طراحی و تولید میشوند.

این دستگاه ها امکان تغییر از گاز به گازوئیل یا بالعکس را در مواقع ضروری به صورت کاملا اتوماتیک دارا می باشند که از ایجاد مشکلات سرمایی در صورت قطع هر کدام از موارد جلوگیری میکنند.

مشکل تهویه هوا در استفاده از جت هیتر :

مشکل بزرگی که جت هیترها دارند، تهویه هوا می باشد. این دستگاه ها الودگی ناشی از تولید گرما را به صورت کامل در محیط ازاد می کنند. الودگی ازاد شده در صورتی که به سرعت از محیط تخلیه نشود سبب ایجاد خفگی در طیور و حتی افرادی می باشد که در داخل سالن مشغول گشت زنی هستند.

به منظور رفع این مشکل سیستم تهویه سالن باید به بهترین شکل ممکنه عمل کند. این سیستم تهویه شامل فن ها و دریچه های مخصوصی می باشد که سبب گردش هوا در داخل سالن خواهند شد.

گردش هوای مذکور الودگی ناشی از جت هیتر را به صورت کامل از داخل سالن خارج کرده و در نتیجه هیچ مشکلی برای طیور ایجاد نمیشود.

  • ۰۲/۰۸/۰۴
  • محمد محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی