آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

آتش باش

در این بلاگ از سیستم های گرمایشی مختلفی که به صورت روزمره در حال استفاده هستن صحبت خواهم کرد و تجربه ی خودم در استفاده از اونها را با شما در میان خواهم گذاشت.

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

هیترها معمولا در سه نوع ساخته می شوند که هر کدام سوخت منحصر به خود را دارند. یعنی هیتر برقی ، هیتر گازوئیلی و هیتر گازی که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند و توی این نوشته می خواهیم در مورد هر کدوم از اونا اطلاعاتی رو به شما عزیزان بدیم

 

1- هیتر برقی

این هیترها انرژی کاملا پاکی تولید می کنند و برای استفاده در خانه ، محل کار ، گلخانه ، سالن پرورش طیور و … مناسب است اما تنها عیب آنها مصرف زیاد برق است که اگر به برق ارزان یا رایگان دسترسی داشته باشید طبیعتا این مورد بهترین گزینه خواهد بود و معمولا برای سالن های کوچک خیلی کاربردی است. 

 

2- هیتر گازی

با توجه به اینکه گاز ایران ارزان است، بنابراین از این هیترها هم برای استفاده در سالن تولید یا گلخانه خود می توانید استفاده کنید ، هیترهای گازی با توجه به ظرفیت سالن شما اندازه های مختلفی می تواند داشته باشد و دارای مشعل مخصوصی هستند که فقط از سوخت گازی تغذیه می شوند. این هیترها برای سالن های متوسط مناسب هستند و سوخت پاکی نیز تولید می کنند .

 

3- هیترهای گازوئیلی

این هیترها برای استفاده در گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ و سالن های پرورش طیور بزرگ مناسب هستند. چونکه گازوئیل گرمایش بسیار زیادی تولید میکنند و به علاوه قیمت ارزان تری نیز دارد. اما این نکته نرو به یاد داشته باشید که گازوئیل اکسیژن زیادی از محیط رو مصرف می کنه پس باید حتما دریچه ها و فن های تهویه رو در داشته باشید تا با کمبود اکسیژن در محیط رو به رو نشوید. این هیترها هم مشعل های گازوئیلی مخصوص دارند که فقط از گازوئیل می تواند استفاده کند به عنوان مثال هیترهای آرارات نوع گازوئیلی و گازی دارند و برای استفاده در گلخانه ، سالن پرورش قارچ و طیور و حتی سالن های تولید بزرگ و ورزشگاه ها مناسب است. 

  • محمد محسنی
  • ۰
  • ۰

یک بخاری گلخانه ای خوب باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد تا مشکلی برای صاحب گلخانه و محصولات آن ایجاد نشود. گلها و سایر محصولات گلخانه ای جهت رشد و نمو به نور ، خاک ، آب و هوا و همچنین گرمای کافی احتیاج دارند. این گرما به شیوه های مختلفی به انها می رسد که در این بخش می خواهیم در مورد انواع بخاریهای مناسب گلخانه به انها اشاره کنیم.

هنگام بحث در مورد بخاری های گلخانه ای مناسب ، برخی از صاحبان گلخانه ها از بخاری های گازی متعدد در گلخانه های خود استفاده می کنند و از خرید هیتر گلخانه ای می کنند بدون اینکهاز میزان مصرف گاز بخاری های معمولی خانگی اطلاع داشته باشند. به همین دلیل از اجاق گازهای خانگی با این فرض استفاده می شود که محیط گلخانه کاملاً بسته است و در مدت زمان کوتاهی کاملاً گرم می شود.

سقف گلخانه کاملاً از پلاستیک ساخته شده و بیشتر دیوارها از صفحات آهنی ساخته شده اند ، اما هیچگونه عایقی در داخل گلخانه وجود ندارد. با وجود این وضعیت ، حتی اگر 10 بخاری خانگی در نظر گرفته شود باز هم نمی توان محیط گلخانه را گرم کرد. علاوه بر این هزینه های زیادی گاز مصرفی عملا سوددهی گلخانه را به صفر خواهد رساند و چه بسا شما متضرر هم کند.

البته این قابل ذکر است. اگر یک گلخانه کوچک به مساحت 10 تا 15 متر مربع دارید ، گرمایش ان با استفاده از بخاری گازی کافی است و نیازی به خرید تجهیزات گرمایش گلخانه نیست. منظور اصلی ما در این مقاله گلخانه داران بزرگ است.

 

1- هیتر های گازوئیلی دودکش دار

این بخاری ها دارای دودکش هستند و تمامی گازهای الاینده از طریق دودکش به محیط بیرون منتقل می شود. این بخاری ها به دلیل مصرف سوخت بهینه و کمی که دارند مناسب برای استفاده در انواع گلخانه های بزرگ و متوسط می باشند.

یکی از معتبرترین هیتر هایی که اکثر صاحبان گلخانه های رسمی از ان استفاده می کنند هیترهای ارارات و سوپر ارارات است. این بخاری ها دود یا آلاینده هایی را به محیط گلخانه منتقل نمی کنند ، زیرا استفاده از کوره داغ یا کوره های اتش درون گرمای مورد نیاز گلخانه را تأمین می کند. این هیتر ها توسط گروه صنعتی مه گستر ، دما تجهیز، رویش تجهیز پارسه و مهمتر از همه ، گروه صنعتی EIG طراحی و تولید شده است.

بخاری های کمپانی EIG دارای ترموستات داخلی هستند که می تواند به طور خودکار دمای گلخانه را تنظیم کند. وقتی دمای داخل گلخانه به مقدار دلخواه رسید ، بخاری به طور خودکار خاموش می شود و از وارد امدن خسارات ناشی از اتش سوزی به محصولات گلخانه ای جلوگیری می کند. از همه مهمتر ، چهار سطح لایه امنیتی برای جلوگیری از احتراق اجزای داخلی هیتر به دلیل نوسانات برق یا انفجار بخاری در ان تعبیه شده است.

 

از هیتر گلخانه ای ارارات جهت استفاده در انواع گلخانه های سرشاخه ای ، میوه و سبزیجات ، صیفی جات و ... می توان استفاده کرد و با توجه به سلیقه خریدار امکان گازسوز و گازوئیل سوز کردن ان وجود دارد و امکان تغییر در ابعاد ، ظرفیت حرارتی ، تعداد فن ها و سایر قابلیت های ان وجود دارد.

در پایان ، قابل ذکر است که تمام محصولات تولید شده توسط گروه صنعتی EIG دارای 2 سال ضمانت کارخانه و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

  • محمد محسنی